maanantai 23. marraskuuta 2015

Superhanskat!

Mä oon ollut hanskoissa jo vuositolkulla täysin ehdoton, että Roecklit on ainoat oikeat ja mistään muista hanskoista ei ole mihinkään. Pari onnistunutta kokeilua olen kuitenkin suorittanut Horse Comfortin hanskoilla, mutta Roecklin uusien värien myötä koko kesä meni taas ihanilla Roeckleilla. Syksyn tullen piti kuitenkin suunnata taas hanskakaupoille vähän paksumpia hanskoja hankkimaan.

Koska mä olen hanskojen "hevijuuseri", sain Hippodomesta uuden hanskamallin testiin. :) "Jos mun käytössä hanskat kestää, ne kestää ihan kenellä vaan", sieltä todettiin. Noooh, tottahan se on, että jos ratsastaa paljon, tekee tallihommia, pitää tunteja eli kantelee puomeja ja kiristelee satulavöitä, niin kyllähän ne hanskat siinä kuluu aika mukavasti. Ja kun ei muista koskaan myöskään vaihdella niitä hanskoja eri hommien välissä vaan aina tekee kaiken niillä samoilla hyvillä hanskoilla.

Testiin tuli siis Uvexin Sportstyle-hanskat talviversiona.

Tykästyin hanskoihin ihan välittömästi. Ne ovat ihan superpitävät ratsastaessa röklimäisen pintamateriaalinsa ansiosta. Lisäksi niissä on ihan mielettömän ihana thinsulate-vuori, joka on ainakin mutu-tuntumalla paksumpi kuin Roecklin talvihanskojen vuori ja lisäksi niiden malli on hieman väljempi, jotta niihin mahtuu hieman enemmän ilmaa väliin. Kokona mulla on näissä ainakin ihan sama 7,5 kuin Roecklinkin hanskoissa. Näillä hanskoilla ei tähän mennessä ole vielä kylmä tullut ja kuitenkin ne kädessä pystyy toimimaan vallan mainiosti. Ja kun alkaa kunnon pakkaset, siirrynkin vielä astetta paksumpiin hanskoihin suosiolla. Viime talvena tosin ei niihin paksuihin hanskoihin asti koskaan päästy, saa nähdä kuinka tänä talvena käy.

Nyt olen käyttänyt hanskoja noin 2 kuukauden ajan joka päivä ja ne ovat edelleen ihan mielettömän hyvässä kunnossa. Oikean käden keskisormen kohdalla on kulumaa juurikin satulavöiden kiristämisestä ja muutama pieni nirhauma siellä täällä, mutta mistään kohdasta pinta ei ole vielä kulunut puhki niin kuin yleensä tapahtuu melkeinpä jo ensimmäisen kuukauden aikana. Ja ihan yhtä lailla olen ratsastanut kaikenlaisilla ohjilla kuin aina aikaisemminkin.

Suosittelen kyllä kokeilemaan näitä hanskoja, sillä ne ovat todella mukavat ja lämpimät, äärimmäisen toimivat hanskat. Olen jo yllytellyt muutaman kaverinikin näitä hanskoja kokeilemaan ja kaikilta on tullut vastaavanlaista palautetta. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti